Etiketter

Fargespill til Gjæva

Det var ikke allverdens tid til tur sist søndag, men med slike farger måtte man jo bare ut på havet uansett. Jeg skulle uansett innom klubbnaustet, så da ble det en tur derfra.

Jeg hadde med kameraet, men det sto ikke minnekort i så det ble begrenset hvor mye bilder jeg kunne ta... Det er heldigvis plass til noen få på selve kameraet, for det er en smule frustrerende å ikke kunne fotografere når det er forhold som dette. Her er stranda på Risøya.

Jeg svingte innom Trollskjeret i dag. Der satt det en merkelig skarv på toppen. Årsaken til at den var så rar, var nok at det egentlig var en havørn.

Nede ved vannet traff jeg på en fjæreplytt, det er lenge siden sist. Men det var litt for mørkt til ta bilde av den.

Jeg nærmer meg Gjæva! En gjeng haveller holdt meg med selskap utover, de var i hvert fall sju stykker. De er lett gjenkjennelige på den fine lyden.

Nytt skjær dokumentert!

Jeg har jo novemberrullet allerede, men det er jo ikke vits å vente til desember for neste gang, så jeg tok ei økt her ute. Jeg er ingen mester på selfies over vann, under blir det visst enda verre... Men jeg rullet i hvert fall en del ganger på hver side og det gikk greit. Misset en gang, men klarte likevel å komme meg opp på andre forsøk så det er godkjent likevel. Jeg er heldigvis dommer selv, nemlig.

Returen passet akkurat til å få hurtigruta inn på styrbord side, inn under brua. Fokuspunktet i bildet derimot... Var ikke det minste perfekt.

Rett og slett kjempefint på havet i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)