Etiketter

Bygdåsen, nå med SKI på beina…

Sist jeg var på åsen gikk det skispor på kryss og tvers. Da var det litt småergelig å ikke ha ski i nedoverbakkene, så neste gang tok jeg skiene med.


Jeg har sånne der fjellski som har feller på midten. Har lange feller også, men de tok jeg ikke på denne gang. Opp den første kneika gikk jeg nemlig på truger, så det skulle ikke være nødvendig.

Så byttet jeg til ski da jeg kom opp på heia. Nå var det enda mer skispor enn sist gang, helt tydelig populært område. 

Det var en flott dag, blå himmel alle veier og bare litt småsur snikvind. Bortover her var det også lettere å gå på ski enn truger, så jeg var i grunnen fornøyd med det valget. 

Dermed kom jeg ganske raskt opp til toppen også. Det vil si, den toppen jeg har pleid å gå til – det er jo masse små «topper» her. Utsikt mot Gavlfjorden her ved varden. 

Siden det gikk så pass raskt gikk jeg lenger denne gangen, for å se om jeg fant ut litt hvor noen av de andre har gått. 

Like før neste «topp» var det tydelig spor etter fugler. Jeg ser ikke lenger forskjell på rype- og orrfuglskit når jeg ikke ser dem sammen. 

Masse spor! Ganske stilig egentlig. Men selve fuglene så jeg dessverre ingenting til. 


2 kommentarer:

  1. Vilket härligt landskap du bor i! Frisk luft fina vyer är balsam för själen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal være sikkert, begge deler! :)

      Slett

Kommentar - ja takk! :)