Etiketter

Plaskeonsdag og Åserøya

Sist onsdag var det plaskeonsdag med klubben. Nå skulle det øves på forskjellig, og de fleste hadde redninger av seg sjøl eller padlekompis høyt på lista. Vi ble til slutt seks stykker, ikke verst oppmøte når bading er involvert. (Selv med tørrdrakt, ja.)

Vi satte ut ved Dalsand, og satte kursen ut mot Åserøya. Noen hadde ikke samlet denne posten ennå, og der var det dessuten le for det som var av vind. Greit å begynne på peise flatt, og heller øke på. 
 
Det er ikke så langt ut til Åserøya. Her er Wenche i godt driv, vi fokuserte for øvrig på fremdriftsteknikk utover. Godt forslag om å benytte transportetappen til noe fornuftig.

I tillegg var både Kenneth, Berit, Fred og Leif-Hermann med i dag. 

Snart framme, med Kjerringnesøya i bakgrunnen.

Som sagt, redninger sto høyt på lista, så de fleste gikk tvert i gang med velt og berging. I første omgang av seg sjøl. 

Her tester jeg egenredning sjøl, mens Berit sørger for at noen befinner seg i kajakk mens de andre øver, just in case noen skulle trenge assistanse. Cowboyredninga sitter bare jeg starter langt nok bak på Nordkappen, men det er ett eller annet mystisk som skjer med rullinga når jeg reentrer. Veldig rart. Jeg har jo mistenkt at det er nedre del av kroppen som har kobla ut igjen, men selv når jeg schmækket med hofta ble det liksom ikke dreis på å få vridd kajakken rundt. Får ta i bruk kamera neste gang, så jeg får sett hva det står i. (Jada, hodet er sikkert en del av det, men jeg så da vitterlig på årebladet uten at det hjalp betraktelig.)

Da alle var kommet seg opp og gjerne uti og opp enda en gang, padlet vi utover sånn at de som ikke hadde samlet 10 på skjæret-posten ennå fikk gjort det. Der var det litt bølger i passelig mengde for å prøve seg for noen som ikke er vant med sånt. Perfekt!

Så tok vi en tur tilbake i le, for å legge en videre plan. Disse to ville gjerne tilbake til bølgene. 

Disse tre hadde mer å finne på her, så vi delte oss i to.

Leif-Hermann både rulla og øvde egenredning i litt bølger. 

Kenneth utfordra seg sjøl litt i bølger, ettersom han ikke har fått padla allverdens siden han gikk grunnkurs. Holdt seg på rett kjøl helt fint.

Jeg skulle gjerne øvd mer i både småbølger og ikke minst i større, men må fortsatt ta det litt piano dessverre, for ikke å overdrive. Så det fikk holde med rulling og egenredning der det var flatt. Neste gang, kanskje.

Etter hvert var det blitt nok øving, synes i grunnen vi holdt på ganske lenge egentlig. Tid for retur til stranda. 

Etter padleturen var det noen som ikke syntes det var nok tur, de la inn en ekstra, liten spasertur, he he. Ble et artig bilde på meg da.

Ny mulighet onsdag som kommer, da plasker vi fra klubbnaustet. Hiv deg med?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)