Etiketter

Onsdagspadling til Vikøya

Onsdagspadling med klubben! Endelig er vi i gang. Det siste temperaturfallet tok litt lysten på padling fra meg en kort periode, så det ble faktisk mai før vi kom i gang. Vi ble fire stykker som padlet fra Jennestad ut til Vikøya, flatt hav og fine forhold. Per, Alexia, Leif Egil og meg besto gjengen av i dag.

Klare for padling! Let's go!

Leif Egil (borterst) hadde det nokså travelt, så han ble ikke med på hele turen. Desto kulere at han kom og ble med så lenge han kunne, det var jo litt imponerende egentlig. 

Hvis du synes bildene er litt rare, så er det fordi det kun er bilder fra Gopro-kameraet på hjelmen denne gang. Kompaktkameraet var peise fritt for batteri – ikke skjønner jeg helt hvordan det går an, men det påsto i hvert fall det. Her har vi kommet ut til øya, og de kule, store furutrærne.

Det var fint lys bortover mot Vik og Ræka lenger bort. 

Her sitter det tre fjæreplytter, som ikke stakk av selv om Alexia kom så nært. Søte fugler som stoler ganske mye på kamuflasjen sin. Forståelig nok, for den som var nærmest var faktisk den siste vi så, den gikk så i ett med steinen. 

Her har vi såvidt runda rundt øya. Det satt ei ørn her et sted, men den nytta det ikke å ta bilde av med bare Goprokamera. Det var ei voksen ørn, for den var blitt skikkelig lys på hodet. 

Litt lenger ned langs øya tok vi en stopp for å friske opp litt teknikk. Alexia hadde ikke padlet på en god stund, og vi var vel nokså rustne etter vinteren vi andre også, egentlig. Så det var kjekt med litt oppfriskning.

God stemning var det også. 

Etterpå satte vi kursen mot handelsstedet på Jennestad. 

Lyset var fremdeles fint. 

Både den ene og den andre veien, for såvidt. Det ble en finere ettermiddag enn jeg hadde fryktet. Jeg angret noen dager på at jeg hadde satt den opp, men det ble jo kjempevær akkurat da turen gikk.  

Jeg var spent på om det var lav nok vannstand til å kunne padle under brygga, men det var faktisk for lavt. Passasjen var rett og slett sperret av stein. Man må treffe rimelig bra med tidspunktet for å komme under der, rett og slett. Jeg mener jeg har gjort det en gang, så det skal være mulig. Men ikke i dag, altså. 

Ved brua var det litt straum, og små straumbølger. Ikke akkurat store nok til å surfe på men. Jeg måtte prøve likevel.

Brygga sett fra andre siden. 

Det ble en fin tur selv om den ikke var så lang. Det er ikke akkurat blitt kjempetemperaturer ennå, verken i havet eller lufta, men det er jo skikkelig deilig å komme seg ut – selv på en dag som denne, da jeg egentlig var for sliten etter jobbing til noe som helst. En liten tur som denne går faktisk greit nesten uansett. Notert!

Sjekket forresten at mairulla fungerer, den gjør det på begge sider. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)