Etiketter

Onsdagspadling til Risøya

 Det var ikke så mange som kom på onsdagspadlingen fra klubbnaustet for noen uker siden, men Lillian og Per ble med. Vi satte kursen mot Risøya, og planla litt øving på diverse underveis. 


Lillian ville friske opp redningsferdighetene, og ventet ikke lenge før hun satte i gang. Her er det tømming av kajakk, mens Per ligger stand by i tilfelle ett eller annet.

Det blir en del «padler og Møysalen-bilder» i dag, kan det se ut for. 

Vi får ta med ett av Lillian uten Møysalen, for variasjonens del. Som vi sers så gikk redningen helt fint, hun kom opp i kajakken igjen. 

Forbi enden av Risøya fant vi bittelitt bølger også. 

Vips, så var Lillian i vannet for å øve igjen, så da fikk vi et «redning og Møysalen»-bilde også. 

Det var kule skyer på himmelen, Widerøe stakk også innom. 

Turens høydepunkt for min del! Det ble litt snakk om kråkeboller, vi lette for å finne store røde, men det var først ikke så lett. Så rundet vi øya, og da fant jeg dette stedet, som det akkurat gikk an å komme inn i! Det har jeg ikke lagt merke til før, men det var en skikkelig kul dam! For det første fant jeg MANGE store kråkeboller. Den største tok jeg, men det viste seg å være null mat inni. Tydeligvis feil tid på året. Men jeg tok skallet med hjem, for det var ganske fint.

Men enda kulere, jeg fant disse her! Fjæresjørose har jeg funnet ut at det må være, det stemmer vel bra med at de sto like under vann på kjempefjære sjø. Den ene var skikkelig kul farge på, men det var litt vanskelig å få til et skikkelig bilde av dem med disse andre greiene som fløt rundt i vannet.

Etter at jeg hadde vært i land i den kule dammen fortsatte vi turen. På innsiden av Risøya var det veldig grunt i dag, på så lav vannstand. 

Dessverre hadde jeg nå fått fukt på objektivet, så de neste bildene blir litt blury her og der. 

De røde kråkebollene var det lite mat i, men en av de små mørke fant vi litt i. Akkurat nok til at Per fikk smakt. Han syntes slett ikke det var så verst. Jeg avsto, det er ikke helt min greie det der.

På returen stakk vi også innom holmen der vi hadde sett ei bøtte i fjæra, så jeg fikk tatt den med. Den var ikke hel, men da trenger den jo slett ikke ligge i fjæra og bli til mikroplast.

Fin tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)