Etiketter

Søndagstur til Silsandholmen

Det meldte fint vær dagen etter Børøya rundt, og flere var innstilt på tur. Da blir det jo det, som regel. Vi satte ut fra båthavna på Sandnes, og padlet i retning Årnesan. Både Viggo, Amandus og Susann var for eksempel med, her med Hadseløya i bakgrunnen. 

Wenche, Roger og Alva ble også med. 

Petter, Øystein, Jan Viggo og Irene var også med - og så jeg da. Vi fulgte land bortover til Silsandholmen.
 
Det var fint vær og høvelig bra temperatur også, i dag. 

Silsandholmen er en 10 på skjæret-post, så noen fikk seg en ekstra post med denne turen. Inkludert meg sjøl, tror jeg. 

Ikke verst av Roger og Alva å bli med begge dagene. 

Vi var invitert på kaffe hos Lars Oven og Ida, men det la vi inn først på tilbaketuren. Vi ville sneie bortom Årnesan først, sånn at vi hadde den korteste etappen igjen etter pausen.

Bortover mot Årnesan ligger det strand etter strand på rekke og rad, og man padlet mye over sandbunn. Et veldig fint område du bør besøke hvis du ikke allerede har gjort det. 

Her er Uværsgamma på Årnesan, du kan såvidt se taket stikke opp der. Her er også ei super strand for å gå i land, men det gjorde vi ikke i dag. Noen var begynt å bli kaffetørste, antagelig. 

Så da begynte vi på returen i motlys, det er jo fint det også. 

Det var blitt ganske stor fjære nå, så det ble litt knøvling for å få kajakkene opp på stranda. Jeg droppet det, og bare pælma min opp i steinene. Bruksting, ferdig med det. En av de nyeste kajakkene, kanskje den aller nyeste egentlig, ble mistet i bakken på vei opp! Skrekk og gru! Det gikk heldigvis bra, gikk verst ut over eieren som ofret seg i fallet tror jeg. Navn ikke nevnt denne gangen heller. 

Returen ble også rene idyllen, det var virkelig et smart trekk å padle en liten tur i dag også. Spesielt for meg, som var en av få som ikke padlet Børøya Rundt dagen før. (Den dagen kommer for øvrig også i bloggen om ikke alt for lenge, så følg med.)

I bakgrunnen her er det Vesterålsfjorden, og på andre siden kan vi såvidt se Litløy utenfor Bø helt til venstre, noe av Gaukværøy, og så er det fjellene i Bø på Langøya vi ser mer mot høyre. En gang skal jeg padle fra Hadseløya og over her når det er lignende vær og forhold, det må bare litt logistikk til.

Flott tur, takk for bevertning til Lars og Ida, og takk for turen til resten av gjengen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)