Etiketter

Bygdåsen småtur

 

Det er fortsatt snø i fjellene, men jeg fant ut at det måtte da gå an med en tur på åsen? Den er jo bare et par hundre meter høy, så det måtte vel gå fint an til fots nå? Jeg tok med meg kikkerten for å få sett hva slags fugler som kvitret underveis. Sist jeg var her oppe var det nemlig en del.

Hestehoven lyste opp langs anleggsveien jeg først gikk på opp til grustaket. 

Jeg gikk opp til den første, skikkelige varden. Her er det god utsikt blant annet til Gavlfjorden og Risøyrenna. Jeg fikk gått stort sett på bar mark helt fram. Litt snø noen helt få plasser, men om jeg hadde giddet gå en liten omvei utenfor stien så hadde jeg sluppet det. Flotte forhold med andre ord. 

Her, utsikt mot turbinene. I dag var det så pass med vind og i retning sånn at jeg ikke hørte dem så veldig. Dessverre er nærmarka blitt litt ødelagt av dem, i hele Sortland-området. Man hører dem overalt, hvis man ikke har vindforholdene veldig på lag. 

Utsikt bortover mot byen. 

Jeg gikk en del ved plantefeltet i dag, å gå på greinene som ligger igjen etter hogsten krever litt balanse og sånt. Mye bedre enn å kjøpe seg remedier i butikken for å holde på med balanse i stua, synes jeg. Fuglemessig ble det ikke så veldig til utbytte i dag, det var mest grønnfink og trost. Kjedelig å se på - men fin sang er det jo likevel. Så vårstemningen var absolutt på plass!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)