Etiketter

ASKR 7 - Skipnes

(Etappe 1 her og 2 her og 3 her og 4 her og 5 her og 6 her og 7 her og hviledag her og maraton her og heimtur her
Så var det bare siste etappe igjen, Hovden-Skipnes. Denne var ikke like krevende som de forrige, selv om det fortsatt var gråvær og litt vind.

Plutselig padlet folk inn i ei vik jeg ikke hadde sett før, jeg har jo bare vært forbi her med båt (sånn med motor-type båt altså) før og da har det vært lenger ut. Man kommer seg nye plasser i kajakk.


Her kan vi se på sporet hvor Dypingvika er hen, jeg padlet ikke inn der men den vises jo godt på kartet.

Her er det ikke lenge igjen - til venstre ser vi Tinden på Tindsøya - samme øy som Skipnes ligger på.

Resten av feltet kommer like bak - nå nærmer vi oss virkelig. Snart er det samling for å danne den tradisjonelle V-en inn til selve Skipnes.

- Og med Oluf syngende i front, kommer vi i V-formasjon padlende innover. Kort-ramble dukket opp like utenfor og sluttet seg til, så det ble en ganske så stor spiss. Det eneste som er dumt med å være inni spissen, er at da får man ikke stå på brygga og se på den...

Party! Vel inne på Skipnes ble jeg overtalt til å ikke dra heim (alt var vått og fullt av sand og jeg ville gjerne dusje), jeg fikk dusjet - i varmt vann - og fikk meg mat. Ikke sånn trasig Real-mat (som er eneste typen jeg har funnet plass til i kajakken), men skikkelig grillmat som de serverte i Skipnes.

Lang ramble fullført! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)