Etiketter

ASKR 9 - Maraton

(Etappe 1 her og 2 her og 3 her og 4 her og 5 her og 6 her og 7 her og hviledag her og maraton her og heimtur her
Raceday! Maraton! Været var såpass guffent at løypa for maraton ble lagt om. Innaskjærs. Jaja. Litt boring, men ellers greit nok - det ble kortere enn den første, og. Det betydde at jeg skulle kunne klare å være tilbake i Skipnes til racet kom i mål, altså kunne jeg få med meg begge deler og da var det jo ingen tvil. Det ble maraton på meg likevel.

Intet stress før startsignalet går! (Som forøvrig var så plutselig og høyt at jeg holdt på å skvette tvert i vannet. Hva skjedde med klar-ferdig-gå?)

Noen hadde det mer travelt enn andre. For noen var det om å padle fortest mulig, for andre var det mer å ta det som en tur, og kose seg maks underveis.

Det var litt tungt i starten, lang ramble satt visst godt i musklene likevel, men det løsnet etterhvert. Ryggen (første natt uten liggeunderlag...) var imidlertid så kranglete at jeg bestemte meg for å bryte midtveis, men det var jo ikke en følgebåt å se verken da eller den nærmeste halvtimen, så det gikk rett og slett ikke. Verken gikk over før det ble mulig å bryte, faktisk. Vurderte å gå rundt for jeg tenkte at da måtte da noen berge meg, men konkluderte med at da kom det heller til å ende med at jeg daua, så jeg sleit meg heller videre.

Etterhvert blei det et litt mystisk vær og lys?

Aha, ja. Torden, dunder og brak! Lyn og høljeplaskeregn. Flatt hav, etter først å ha hatt en helsikes vind i ryggen et stykke. Egentlig mer enn jeg drar ut i alene ellers, men her var det ikke så mye valg, det bare var ingen i nærheten så da så.

 Noe sånn her blei maratonruta i år.

Jeg kom da i mål til slutt, og faktisk akkurat i tide til å få med meg målgang. Sean Rice kom i mål like etter meg. (Rart han vant, når jeg var først, he he.)

En stund etter kom Fredrik Ness i mål på andreplass i herreklassen, heia Fredrik! Man skulle kanskje tro Eirik Verås Larsen skulle slå Fredrik, men han blei litt satt ut av lyn og torden og gikk på land? Vel, Fredrik har knapt sittet i en surfski før, men holdt seg i det minste på vannet hele løpet. ;)

Så, et lite tips til slutt. :) For det var flere som prøvde seg på en rulle som avkjøling når de kom i mål etter maraton. Ikke gjør det. Alle jeg så som prøvde seg på det, endte ut av båten og måtte berges. ;) Man er rett og slett mer sliten enn man kanskje tror. :D (Men det er jo fin underholdning uansett hvordan det går, det er det jo, he he.)

Premieutdeling, bankett med baccalao det knapt var fisk i, og party på kvelden. En trivelig fredag, og når vi kom oss i soveposene omsider så var det bare søvn, pakking og heimpadling igjen. Det nærmet seg slutten på ASKR for i år - men det er bare et knapt år til neste gang, hvis det kan være en trøst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)